Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Klasu se samozřejmě nemýlí a menší náročnost studia nutně a neodvratně přináší úpadek vzdělanosti.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu.

Já nemám žádné vzdělání ale mé výrobky jdou v desetitisích ročně do celého světa. V devadesátých letech jsem se podílel na projektech jako třeba TatraBeta.

Nikoho nezajímá, kdo má jakou školu, pokud prokáže že svůj obor umí.

1 0
možnosti

Vysoké školy skutečně velmi snižují laťku, navíc, ty volitelné studijní prameny, které uvádíte, mi nepřipadají pro studující lákavé. K čemu je, že existuje obrovské množství informací, když je zájem pramalý. alespoň já nějaké dychtění nevidím. Takže Klaus pravdu má, studenti jsou čím dál blbější.

2 0
možnosti

Nemýlí se a na Vás je to vidět.

2 2
možnosti

Úroveň vzdělanosti národa by se měla promítnout do jeho výkonnosti. Po r.1989 jsme mohli mnohé (i bezplatně) nasát, dovézt. A zatímco mnohé státy rychle kdysi ty nejlepší dohnali, a to bez surovin - Rakousko po r.1955, chuďoučké Finsko, tak nám se to nedaří a klesáme. Sice jsme "předběhli" se slávou v HDP na hlavu Řeky, ale tam 30% oficiálně nedělá ale u nás je 7-8%. Takže jsme stále horší. Máme nevzdělaný a méně schopný management, státní správu, politiky, ekonomy. Faktem je, že slovutný NERV plný vzdělanců se žádnými návrhy mimo - snížit daně, mzdy a odvody nepřišel...

2 0
možnosti
Foto

Inu především jste zapomněl uvést, že ekonomické vědy nejsou exaktní, takže v podstatě na úrovni studia nezáleží.

0 3
možnosti

Ale záleží a jak. Např. jak postavit vedle sebe trh a kvalitní hospodářskou politiku. Dokonce i Venda Klausů se nedávno vyjádřil, že je nutná. To jsem spadl ze židle.

2 0
možnosti

J19a17n 32H82l60e86d42í81k

22. 6. 2013 18:13

dřívější vzdělání bylo o moc hlubší a preciznější, 3 jazyky povinné, matiku se učili i medikové, magistři byli výbornými botaniky a chemiky.  V úřadech,- kdo měl maturitu na gymnasiu-- dělal vrchního šéfa. Práci sebrali roboti, počítače a automaty---lékem má být totální inflace vysokoškoláků,-- a na co má instalatér jako na oko maturitu-- nerozumím !

8 1
možnosti

Matika je základ, protože vychází z logických souvislotí.

Stejně jako latina je branou pro jiné jazyky jako angličtina, francouzština, španělstina apod. (a také logiku)

Řečtina zase rozvíjí schopnosti abstraktního myšlení a představivost.

Klasické vzdělání za První republiky  mělo něco do sebe. R^

4 0
možnosti

Tak názory Klause ohledně vzdělání beru trošku s rezervou. Tady linkuju jeho "slavné" výroky:"Deprimuje mě, že současní studenti nemají na studium stejnou koncentraci, jakou jsme museli mít my. Dnes má skoro každý student vedle studia nějaké zaměstnání. Nedovedu si to představit," uvedl Klaus s odkazem na svá studia na VŠE.!!!

"Považuji studium ne na základní, ani na střední škole, ale studium na vysoké škole zadarmo za parazitování studentů na zbytku naší společnosti," odpověděl Klaus na dotaz jednoho ze studentů. :-):-):-)

1 2
možnosti

Pan Kavka zcela správně píše"

"Technologie mi jako stavebnímu inženýrovi maximálně vytvořit projekt na počítači v nějakém CAD programu, ale nenaučí mně jak projektovat, nenaučí mně jak vypočítat sílu nosníků, tepelný odpor apod"

A já dodávám: Internet a satelitní televize by mi dnes mohly zpřístupnit italské texty i mluvené slovo tak, jak se mi o tom ani nesnilo, když jsem to pracně bifloval, navíc sice s velice mírným, ale přeci jenom existujícím nebezpečím ze strany StB, protože italština byl západní jazyk. Ale ani internet, ani satelitní televize, by mi nemohly pomoci nasoukat do hlavy ty tisíce slovíček, které jsem tam musel vložit, ani tu gramatiku, kterou jsem také musel zvládnout. To jsem musel ve svém volném čase (studoval jsem agronomii) nabiflovat sám. A nyní jsem rád, že to mám. Po roce 1989 nastaly změny v zemědělství a už by mě to neuživilo. Italština mě živí slušně dodnes.

Technologie je pěkná věc, ale studium je za prvé biflování a za druhé logické uvažování. Technologie může maximálně zpřístupnit zdroje. Více však už udělat nemůže.

7 1
možnosti
Foto

Promiňte, ale zřejmě jste vůbec nepochopil pointu článku a vkládáte mi s panem Kavkou do úst něco, co jsem neřekl (teda nenapsal). Samozřejmě, že naučit cizí jazyk se musí každý sám. Ale například díky http://www.duolingo.com/ je to mnohem snazší, příjemnější, intuitivnější, rychlejší než to bylo před 50 lety.

2 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS