Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M38i92l30o91š 91D11v77o66ř74á55č95e14k 2715668770154

Pokud chteji dva kluci nebo dve holky byt spolu, necht maji prostor. Jako ze ho maji. Pokud zvladnou pocit dite i v teto konfiguraci, stanovme pro ne nazev, kterym bude toto spolecenstvi nazyvat. Vyraz rodina uz oznacuje neco jineho. Kolo take nenazyvame kolo_bezkou.

0/0
25.1.2014 16:25

J56i30ř46í 25P10l58í13v87a 4625762685887

Myslím, že homosexuálům šlo o například dědění a jiné praktické věci. Aby jeden mohl po smrti druhého užívat společný majetek.  Prostě jsou právní úpravy různých věcí, kde se manželům přisuzují jiná práva než nemanželům. Jde o praktické věci a ne o slovíčkaření, jak co nazvat.

+1/−1
25.1.2014 13:00
Foto

J31i42ř66í 22H24e80r88m83á29n31e10k 4946462692390

Jedna návštěva u notáře to vyřeší a i bez ní můžete manžela zcela klidně vydědit. Není nepominutelným dědicem.

+1/0
25.1.2014 15:08

J35i30ř11í 43S76e45l82u10c30k60ý 7448279784887

Dědění, přístup k dokumentaci a podobně se dá upravit i jinak než manželstvím.. jenomže pak to nemá ty privilegia rodiny.  Nemohou si osvojit a vychovávat děti např.

0/0
25.1.2014 16:25
Foto

J41i38ř24í 41H88e44r41m87á83n89e89k 4776932852340

Rodina patří samozřejmě do veřejného práva. Do práva soukromého patří třeba prodej auta nebo chalupy.

Jsem laik, ale právem veřejným já nazývám takové právo, které zasahuje to života a vývoje společnosti a to rodina zcela určitě ano.

Pokud gayové a lesby považují rodinu za zcela soukromou věc, tak kdo jim brání se tak v soukromí nazývat? Tak třeba místo Vašek a Pavel se naprosto klidně mohou od kamarádů nechat oslovovat Vaško-Pavlovci nebo na druhé straně spektra třeba Věro-Jitky, že?

Trestný čin ani přestupek to dozajista nebude, ale když budou chtít komunikovat s institucemi  státu, tak pouze jako jednotlivé osoby a nikoli jako "manželé".

+1/−1
25.1.2014 8:04

P30a51v77l39i28n77a 67H61n42i91z53d48o42v45a 1617793632191

Jakl je na hlavu. Po celou dobu sve existence se stat snazi rozlozit a zlomit rodinu a ucinit z ni otroka statu. Svuj puvod to ma ve snaze slechty rozbijet rodove klany, ktere pro ni znamenaly politicke i vojenske nebezpeci. Od te doby se mocenske instituce nezastavily a snazi se zlikvidovat i to malo, co zbylo. V tomhle fandim lesbam a gayum, jelikoz ti maji hodne sily v tomto nicivem tazeni statu zabranit. Nakonec na ono zestatnovani kazde souloze doplati jen a jen nevinne deti a v dusledku tom i onen de.entni stat, ktery paranoidne vidi strasaky i tam, kde nejsou.

+2/−3
25.1.2014 3:00

J93i86ř91í 84S62e57l35u96c47k45ý 7218539984517

Právo je odrazem morálky, zvyku. Svazek manželský je jistě soukromá věc, nicméně v Evropském právu požívá jistých výhod, garancí práva a státu. Proč tomu tak je? Protože je v zájmu společnosti a taky státu, aby rodina fungovala na základě vyhovující společnosti a státu . Jak tady někdo psal -otec-matka-děti, děti které vychovávají rodiče a rodiče, o které se třeba taky děti na jejich stará kolena starají.

Že tyto vztahy  brutálně bořil socialismus je realita... měl jiné potřeby, jiné cíle . Vychovat nového socialistického člověka a to se v tradičních rodinách dařilo hůře, že. Tyto vztahy taky boří moderní společnost, více u nás než jinde,  což lze považovat za příznak rozkladu společnosti, s následky, které se dají fakticky dohledat, spočítat, dokumentovat. Každý je konec konců vidí.

Nevím, kde v této konstrukci vidíte problém a co by se podle vás mělo měnit. Váš výklad  pana Jakla je vaše vidění světa .. nevím, jak to vidí Jakl, z těch fragmentů, co uvádíte se nedá usoudit nic. A i kdyby, je to jeho názor.

Jaký je Váš názor?

Zrušit privilegia  tradiční rodiny? Ty poslední, co tu zbyla?

+4/0
25.1.2014 1:51
Foto

J95i74ř10í 18R65e87m59e21š 6737766808495

V parlamentu se dohodli a odsouhlasili, ze s firmou Kluci jak buci s.r.o uzavrou smlouvu o spolupraci, nicmene preferovat budou firmu Tatamamarodina s.r.o, ktera jak ukazal pruzkum umi jedina vyrabet produkt ktery je pro stat potrebny=děti.

+1/0
24.1.2014 23:32

P45e95t98r 51K31u20d35l67i98č98k41a 5442874295

A to je špatně?

+1/0
25.1.2014 0:06
Foto

J13i31ř40í 32R50e88m92e12š 6517666458525

Aha. Tak podle me je to dobre! Ja jsem pro rodinu klasickou.

+2/0
25.1.2014 0:12

P23e75t59r 82K22u25d14l23i22č38k97a 5942234115

Já se jenom ptal, nebylo mi jasný, co z toho plyne:-)

0/0
25.1.2014 0:22
Foto

J27i40ř51í 96H42e65r30m46á83n38e80k 4516362912560

To jsem nevěděl, pane Kudličko, že máte tak dlouhé vedení. Vždyť i přes ten masivní překlep v posledním slově to ej zcela jasné.

Firma Kluci... děti neumí, zatímco firma Tatamama ano.

Co je na tom proboha nejasného?

+1/0
25.1.2014 8:07

P43e54t41r 16K78u95d59l18i25č85k26a 5392734175

Pane Hermánku, zase mě chcete nachytat, že jsem něco nepochopil, ale jste opět mimo. Pan Remeš konstatoval holý fakt, a to, že parlament schválil zákon o registrovaném partnerství, ale nepostavil to na roveň manželství, protože z něho můžou vzniknout děti, kteří jsou pro stát potřebné. Takže jsem akorát nepochopil, jestli s tím pan Remeš souhlasí, nebo ne.

0/0
25.1.2014 11:15
Foto

J74i32ř44í 18H48e70r61m59á53n34e78k 4316762902300

No, já myslím, že pan Remeš i já si myslíme to stejné. Jděte se s nějakým registrovaným partnerstvím bodnout, je to šaškárna a jedna návštěva u notáře vám zajistí totéž i bez toho divadla.

Ale o to divadlo jde především až v první řadě, ež pane Kudličko?

+1/0
25.1.2014 11:34

P12e70t88r 22K66u78d82l65i88č44k14a 5672324355

Boha jeho. Vy se se mnou furt chcete hádat. Vymyslíte si něco, co jsem buď vůbec neřekl, nebo předpokládáte co si myslím (většinou blbě) a začnete mi to vyvracet. Tak ještě jednou. Článek je o tom, jestli rodina (manželství) je institut veř.nebo soukromého práva a o tom, jestli by mělo být registrované partnerství postavené na roveň manželství, jestli se nejedná v případě reg.partnerů o diskriminaci. Já nemám problém s reg.partnerstvím, ale rozhodně si nemyslím, že by to mělo být postaveno na roveň manželství, právě proto, že z manželství můžou vzejít ty děti. Takže souhlasím s panem Remešem, akorát jsem se ho ptal jak to myslí, protože mezi Svodbodnými to není jednoznačný názor, viz.článek autora blogu. Tak vám doporučuju, pokud budete na mě reagovat, přečtěte si radši dvakrát co píšu, hlavně prosím reagujte na to co píšu. Díky.

+1/0
25.1.2014 14:03
Foto

J21i26ř35í 55H38e18r15m45á43n86e30k 4936822112160

No, já jsem si tam napsal to, co jsem chtěl. Tak to neberte tak úkorně.

0/0
25.1.2014 15:09

M36i56l29o68š 87B23o24č36e27k 4177388918668

Blábol od začátku do konce.

Pokud srovnáváte rodinu s s.r.o.,tak mi je vás celkem líto.

+4/−1
24.1.2014 23:07
Foto

J55a72k44u13b 39H33á41j18e52k 1748470820248

Označit něco za blábol je snadné, ovšem předložit protiargument je už složitější, chápu.

+4/0
24.1.2014 23:15

M65i37l12o90š 71B94o81č58e61k 4867848978448

Mícháte pojmy rodina a manželství. Z toho pak vyvozujete zcela chybné závěry.

+1/−1
24.1.2014 23:29

K21a96r88e17l 48V10a26l48i89š 7697515272640

Je mi jedno jaký je rozdíl mezi rodinným a veřejným právem. Rodina je prostě vždy otec, matka a děti. Učili nás, že taková rodina je základ státu. Plně s tím souhlasím.

+11/−1
24.1.2014 22:29
Foto

J58a68k97u83b 81H80á85j72e57k 1858330360458

"Rodina je prostě vždy otec, matka a děti." – To je váš názor, já vám ho neberu, ale nevydávejte ho za nějakou pravdu. Já si třeba můžu mysle, že rodina je otec, matka, děti, dědeček a babička. A děti co nevyrůstají v jedné domácnosti s prarodiči jsou o cosi ochuzeni.

+1/−1
24.1.2014 22:32

R42o20b17e92r84t 59H14o94r21á44č29e44k 5362476656755

Ano, to je širší rodina, ale tady narážíme na to, že za rodinu bude brzy naprosto libovolná skupina lidí a ten pojem ztratí význam.

+6/0
24.1.2014 22:35
Foto

J74a67k59u72b 17H45á22j60e77k 1158130220708

I kdyby se za rodinu považovala libovolná skupina lidí, v čem je problém? Jak víte, že současný model rodiny je ideální? V pravěku lidi žili v tlupách, po staletí lidé žili v domácnostech, které zahrnovaly nejen širší rodinu, ale i např. služky, čeledíny a pod. Model "otec-matka-děti" vznikl až v důsledku průmyslové revoluce, kdy se lidé stěhovali do měst. To je opravdu ta tradiční rodina? Vždyť konzervativci v té době jistě křičeli, že nukleární rodina není rodina a že průmyslová revoluce ničí staleté tradice...

+2/−5
24.1.2014 22:44

R63o20b64e80r12t 66H16o40r95á83č91e22k 5682466346775

Přestože klasická rodina v dnešní podobě je dána vývojem, její předchozí formy byly vždy založeny na přímé příbuzenské vazbě, vše ostatní jsou náhražky. Vždyť sami homosexuálové argumentují tím, že chtějí tvořit rodinu, akorát to chtějí napasovat na svou sexuální preferenci. Pokud byste měl pravdu vy a bylo by to jedno, pak není důvod, aby ty děti opouštěly dětské domovy, stačilo by to dle vašeho návodu přejmenovat na rodinu. Nakonec by se mohly děti vychovávat v obrovských výchovných ústavech, jako to chtěli bolševici, akorát by se tomu říkalo rodina..

+3/0
24.1.2014 22:50

S48y54l42v29a 96Š81p28o72r62k38o95v96á 9566259790554

no promiňte, ale služky či čeledínové nikdy v žádném psolečenství nebyli členy rodiny...ano, část lidí se k nim JAKO ke členům rodiny chovala (což ovšem neznamenalo, že by se k niom chovali opravdu stejně - ale jen slušně). A rodina jako otec-matka-děti tak byla brána i před nástupem průmyslu - nebo se snad domníváte, že když měli rodiče 8 dětí a s jedním z nich žili pod jednou střechou, tak že těch osm dalších nebyla rodina (když tam neměli prarodiče) ;-D?

+4/0
24.1.2014 22:54
Foto

J90a34k57u33b 63H63á33j79e59k 1448770820678

„Pro období před průmyslovou revolucí se sice hovoří o rodině, ale do značné míry se jedná o umělý a nepříliš vhodný pojem. V písemných pramenech je mnohem častější a důležitější výraz domácnost (dům, hospodářství), který zahrnuje jak pokrevně příbuzné členy rodiny, tak i podruhy, čeleď a další jedince v domě. Důležitá pro definici této jednotky není pokrevní příbuznost, ale společné hospodaření a stolování (jídlo u jednoho stolu). Vztah hospodáře k čeledi a podruhům je do značné míry stejný, jakým je vázán ke svým pokrevním příbuzným... Pro tradiční rodinu je také typické, že mnohem více než moderní rodina sloužila jako ekonomická jednotka.“ http://cs.wikipedia.org/wiki/Rodina

+2/−1
24.1.2014 23:08

S60y47l98v86a 81Š39p59o69r92k72o80v91á 9906279730704

nesmíte věřit každé hovadině na wiki...pojem "rodina" - v tom smyslu, jak ho vnímáme dnes, totiž vychází především z církevní oblasti (kterou pak přebral stát). Domácnost či hospodářství byly pojmem spíš hospodářským ("ekonomickým"), ovšem rodina jako církevni pojem znamenala vždy otce, matku a děti (samozřejmě i více generací - tedy i prarodiče).

+3/0
24.1.2014 23:13

R18o82b80e14r46t 30H44o88r11á24č83e30k 5622686626145

Ano, tak tomu by Marx zatleskal..

+1/0
24.1.2014 23:21

M44i15l12o89š 96B19o74č85e29k 4847978608758

Wikiexpert na všechno, No teď už chápu.

0/0
24.1.2014 23:56

S40y71l45v59a 19Š51p60o96r78k30o39v13á 9196859670544

takovou demagogii, která se na první pohled tváří jako odborný článek, jsem už dlouho nečetla.

Pokud by manželství bylo "odstátněno" a bylo by osukromou věcí, mohl by ho uzavřít kdykoliv s kýmkoliv jakkoliv...tedy třeba stoupnout si na náměstí a zakřičet: "Od teďka jsme manželé" - a byli by. Ale protože manželství musí být uzavřeno pouze představitelem státu (případně církve v zasotupení státu), tak manželství odstátněno není

+7/−1
24.1.2014 22:21
Foto

J38a17k33u20b 76H56á85j25e83k 1728970180938

Jistě s.r.o. si taky nikdo nemůže založit tím, že si ho vykřičí na náměstí. Přesto si tak nějak myslím, že s.r.o je soukromý majetek jeho majitele (samozřejmě s přihlédnutím k státní regulaci, zdanění atd) a nikoliv jakousi státní institucí.

+2/−1
24.1.2014 22:30

S84y60l32v83a 23Š69p51o48r70k52o27v11á 9166659830724

opravdu nevidíte rozdíl v tom, že si založíte s.r.o. a někam o tom pošlete papír - a mezi tím,. když musí absolvovat obřad řízený osobně státním úředníkem? Do s.r.o. vám nikdo nekecá - kolik vás tam bude, že budete jednoho živit apod., ani k jejímu zániku nepotřebujete několik soudních stání - jako při rozvodu...a tak by se dlao pokračovat

+5/−3
24.1.2014 22:50
Foto

J86a87k33u16b 41H89á76j73e49k 1978830850298

S.r.o. podléhá státní regulaci mnohem více než manželství nebo rodina. Nebo musí snad manželé vést účetnictví? Zveřejňovat účetní závěrky? Vyplňovat výkazy pro ČSÚ? A tak by se dalo pokračovat, ale stejně bychom došli k tomu, že s.r.o není žádná veřejná natož státní instituce.

+1/−2
24.1.2014 23:13

S75y46l52v51a 12Š92p69o16r29k94o26v25á 9166679640154

nepletete si náhodou s.r.o. s akciovkou?

+2/0
24.1.2014 23:17
Foto

J19a70k89u11b 52H95á84j74e12k 1628930830578

Ne

0/−2
24.1.2014 23:19

R43o25b85e64r28t 94H15o74r58á14č71e24k 5652676916165

Říká vám jako libertariánovi něco Hayekovy pojmy zákon jako nomos a thesis?

+2/0
24.1.2014 21:33



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.