Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u64k36á71š 88Č97e10r83n86ý 3709193579790

Článek chválim, zajímavé zamyšlení. Tím neříkám, že se vším souhlasim (jsem levičák) tudíž celostátně nejsem přívrženec jen trhu (ale je potřeba jej mít jako základ, bez debat). Ostaní holt nejsou schopni uvažovat o nějakých věcech aspoň trochu konstruktivně a nevidí, co jste myslel tím komunismem. Že neobhajujete prasata jako Gottwalda etc. A skutečně v rodině to funguje spíše po komunisticku, anrozdíl od vnějšího světa. Na druhou stranu někdo by řekl, že je to furt to samé, tedy svoboda jednotlivce, jen v rodině jen někde je ochoten fungovat nějak a jinde ne..

0/0
15.3.2014 12:14

R37u89d54o22l53f 43W50a59g82n30e14r 2469390551

Komunismus je horší než sprosté slovo.

A to, o čem píšete vy, komunismus není.

0/0
13.3.2014 19:20

M33a72r24t12i37n 97K16u44l97h96á53n30e16k 4823472639229

komunismus JE sprosté slovo

pokud od komunismu oddělíte to co jste předvedl vy, tak už to není komunismus a zbyde vám jediná myšlenka - každý podle svých potřeb,každému podle jeho zásluh - a to je na úrovni více jedinců než rodina, spolek atd. utopie

+1/0
11.3.2014 11:07
Foto

V54l12a46d52i81m34í96r 38V67o93l27k67o 6440322357599

Níže zmiňovaná myšlenka, že ideologie sama není špatná, to jen její interpretace a forma realizace je na medaili za demagogii.

Pokud má ideologie bude, že lidé pod 180 cm výšky jsou méněcení a nemají jako lidé cenu větší než fláku masa.....není ani třeba čekat na realizaci, aby se dalo s úspěchem prohlásit, že taková ideologie je stupidní....a zde vcelku i jednoznačně pro společnost škodlivá (jakkoli toto obecně velmi nerad používám, jde tím ospravedlnit leccos). A to jsem z lidí, kteří razí poměrně velkou volnost v otázce svobody slova.

Komunismus je svinstvo, tím čeho umožňuje dosáhnout rádoby humanisticky znějícími žvásty. A jeho obsah je pak už vyloženě debi_ní, protože zcela odporuje lidské přirozenosti a povaze.

+3/−1
9.3.2014 23:27
Foto

J51a76k21u71b 68H81á58j73e91k 1908570680338

Já ale nic o ideologii nepíšu, to jen vy a další máte problém to pochopit. Říká vám něco straw man? V samotném článku píšu, že ideologie, které položil základy Marx s Engelsem je etatistická a násilná. Ale že kvůli ní nemůžeme apriori zavrhnout komunismus jakou formu spolupráce, sociální interakce. A na konkrétních případech jsem doložil, kdy se komunismus v běžném životě vyskytuje. Potom tady v diskuzi stokrát zopakuji, že opravdu žádnou ideologii nemyslím a vy mi tu opět vsunete, že ideologii snad považuju za dobrou. Ne. Článek není o žádné ideologii, ale o formě spolupráce. Popis reality, nikoliv vymyšlený konstrukt.

+1/−1
10.3.2014 0:21
Foto

V36l67a22d29i17m59í43r 91V12o50l47k27o 6720682147879

myslím, že tato forma komunismu existuje jen ve vaší hlavě. ;-)

+2/−1
10.3.2014 0:22
Foto

J76a63k73u28b 70H64á15j35e90k 1528720530728

Kdybych místo pojmu "komunismus" použil třeba "teamová spolupráce", bylo by to pořád tak nepochopitelné?

0/−1
10.3.2014 0:25
Foto

V60l89a76d38i15m40í35r 15V48o36l71k90o 6660482367739

ne, to by jako pojem jistě prošlo. A právem. S komunismem jste to zrovna dvakrát netrefil.;-)

+1/0
10.3.2014 0:29
Foto

V54l94a22d53i84m24í37r 82V49o61l71k61o 6850372647869

http://cs.wikipedia.org/wiki/Komunismus

používáte totiž definici pojmů tak jak si zrovna usmyslíte, že byste ji mohl použít. Jsou-li to pojmy nové, pak proč ne. Jsou-li to pojmy zaužívané, pak narazíte na velké nepochopení. Což se vám přesně stalo.

+1/0
10.3.2014 0:31
Foto

V89l29a51d59i69m88í67r 37V78o82l38k37o 6110362137269

Communism = a theory or system of social organization based on the holding of all property in common, actualownership being ascribed to the community as a whole or to the state.

+1/0
10.3.2014 0:35

M78o61j46m57í59r 98S86v45o62b92o87d52n68í72k 9280205715848

Komunismus je slovo naplněno obsahem: nenávist, týrání, utrpění, bolest, přetvářka, lež, hnus, svinstvo, podlost, zrada, stupidita, zhovadilost, koncentrák, poprava, idiocie, bezcharakternost, vražda ... To rozhodně nemůže být sprosté slovo.

Akorát ten, kdo napíše podobný blog, je retardovaný jedinec.

+2/−2
9.3.2014 22:58
Foto

J11a47k96u75b 13H64á37j83e74k 1128850100808

A život není naplněn obsahem: nenávist, týrání, utrpění, bolest, přetvářka, lež, hnus, svinstvo, podlost, zrada, stupidita, zhovadilost, koncentrák, poprava, idiocie, bezcharakternost, vražda? Zavrhneme kvůli tomu život jako takový nebo se spíš budeme ptát, co konkrétně ten negativní obsah způsobuje?

+1/−1
9.3.2014 23:09

M22o58j55m81í34r 90S16v36o89b42o15d96n75í10k 9240685155648

Jakube, chcete-li psát o ideologii, která mána svědomí smrt v řádech desítek až stovek miliónů lidí, musíte mít v sobě pokoru. Vy nemáte v sobě nic kromě hlouposti. Ale máte šanci si to uvědomit, jelikož je někdo jako já schopen Vám to říct přímo do očí a nechovat se jako komunista.

+1/−1
9.3.2014 23:18
Foto

J27a64k26u35b 64H29á13j57e80k 1298750340848

Ale já se vůči ideologii, která má na svědomí smrt v řádech desítek až stovek miliónů lidí, vymezuju na začátku článku. O ní jsem nepsal. Píšu o komunismu jako formě spolupráce. To je stejné jako kdyby psal o patriotismu a vy mi předhodil oběti nacismu.

+1/−1
10.3.2014 0:12

P59e61t22r 74H92á23l90a 6924296645586

Na jednu stranu oddělujete komunismus od Sovětského zřízení v praxi, ale pak zaměňujete Marxismus-Leninismus se Stalinismem... 

Ohledně amorálnosti kapitalismu - jak definujete kapitalismus? Jinak ale - tam se předpokládá, že každý má svou vlastní zodpovědnost a že jsou dobře definovaná vlastnická práva (a vymahatelná). Pak nemáte problémy s morálkou tabákového průmyslu a pod.

+2/0
9.3.2014 11:35

P20a15v90e77l 36J63a22v24ů69r47e67k 2445646862928

Tenhle stát, nebo spíš jeho někteří ovčané jsou směšní. Po 25 letech se tu budeme ohánět komunistama a pořád do nekonečna na ně házet špínu. To by nám šlo, ale jinak je vesele chodíme volit pod novými nálepkami jako ODS, TOP09, ČSSD atd. Příště všichni kroužkujte mladé lidi, kteří ve straně být nemohli, a třeba už konečně přestanete tupě nadávat. A mimochodem jsem slyšel spoustu názorů lidí 60+, kteří nebyli ve straně a říkají, že dnes jsou na tom s životní úrovní mnohem hůř.

Banánová republika... Jak často je jíte?

+1/−2
9.3.2014 9:44
Foto

P36e78t76r 19J86a59n65o56v54s44k63ý 1348300552248

Vubec nemate pravdu! Ale to nevadí, kazdy máme asi jinou optiku! Komunisti tady na 40 let roztrhali vazby jak ekonomické, tak sociálni, jestli tohle nechápete, tak jste minimálně natvrdlý!

+4/−1
9.3.2014 10:52

O70l97d10ř67i24c59h 37K34a30d26ě17r60a 2632465913268

J a k u b  H á j e k :  "Závěrem bych chtěl říct, že JSEM OBHÁJCE KAPITALISMU I SOCIALISMU ( !?!?!? ) . Oba dva systémy jsou přirozenou součástí lidstva a stejně tak jako JE NESMYSLNÉ APLIKOVAT KOMUNISMUS NA MAKROEKONOMICKÉ ÚROVNI  (o co se programoví komunisté nesmyslně snaží), bylo by NESMYSLNÉ VNUCOVAT LIDEM KAPITALISTICKÉ VZTAHY DO INTIMNÍHO PROSTŘEDÍ KOMUNIT založené na vzájemné důvěře a soudržnosti."

Podstata jeho sdělení tedy je :

1./ Komunismus už máme protože si na Vánoce dáváme doma dárky ...

2./ Komunismus na celospolečenské ve společnosti je nesmysl ...

3./ Kapitalistické vztahy si do rodin netahejte .....

J á  :  Tím, že z komunismu, jako společenského řádu, si udělal vztahy v rodině (nebo jiné, dobrovolné komunitě ), postrádá debata smysl, poněvadž my mluvíme o společenském řádu, on o rodině. Příklad : Sůl i cukr jsou užitečné látky. Pro sladkou z nich  si  privátně zavedu pojem "sůl" . Takže si budu solí sladit a Vy mi dokažte, že je to nesmysl. Mějme  se hezky a ztraceného času nad zmatečným článkem nelitujme.

+5/−1
9.3.2014 9:30
Foto

J57a87k10u85b 21H25á19j77e97k 1548570450428

A přitom si stačilo článek přečíst, že?

+1/−1
9.3.2014 14:00

T72o38m90á68š 55T75r68u44s96i72n42a 6979533566912

"Komunismus ve své podstatě není žádná politická ideologie, ale jeden z přirozených způsobů sociální interakce (kooperace)" - použijete tuto jednu naprosto vytrženou větu, vynecháte dalších zhruba 150 let vývoje a formulujete závěr? Co vás vede k takovému ohýbábí faktů?

+3/0
9.3.2014 9:06

P79e98t11r 20T62o28m16e46k 9304686127559

Jakube Jakube, takové pěkné jméno máš  a takový čurbes v hlavě. Je mi tě líto.

+3/0
9.3.2014 9:01

O88l32d68ř69i12c90h 90K56a87d25ě91r18a 2702325813598

Po cca 24 hodinách jsem se vrátil k článku i k příspěvkům . Vážení diskutéři, po těch 24 hodinách jsem pochopil, že Vaše snažení v dobré víře vysvětlit autorovi - slušnou, taktní formou a logickými argumenty -  fakt, že napsal slátaninu je marné.  Autor totiž k zavedeným pojmům vytváří vlastní obsah a debata je totiž mimoběžná. Jenom by mne zajímalo, jestli sám autor rozumí tomu, co napsal, obávám se, že ne.

+5/0
9.3.2014 8:31

L25a66d86i66s68l26a96v 98N52á47d82v24o65r91n70í98k 6524305797226

...on se tady dokázal už i sám vyvrátit...jen to zatím nepochopil...a nejspíš nikdy nepochopí....

+1/0
9.3.2014 8:58

A37l13e40š 17B61r98i14c64h16t91a 6488397463557

Možná byste si mohl něco prostudovat o utipickém socialismu, protože míra vaší naivity je až překvapivá. Komunistický ideál, i ten rádoby mírný, hezký a vstřícný, je jen zástěrka pro grázly. Na tyhle záležitosti je prostě potřeba hledat poučení v historii a ne si něco namlouvat. A opakovaným chybám se mají lidé vyhýbat, ať už jsou jim prezentovány v dobré, či špatné vůli.

+2/0
9.3.2014 8:23

K31a62r81e44l 85B71l34a69ž26e63k 6180767897946

To i křesťanství.

0/0
14.3.2014 9:28
Foto

P54e92t65r 50J52a68n32o22v35s79k15ý 1688220422918

Vubec nechápu duvod, proč jste takový článek napsal?! To ze je vzdy na nečem něco dobrého je fakt, ale dávat komunismus do takové selanky je bud umysl a nebo totální demence! Ja kdybych tu napsal, ze na fašismu jsou také dobré vecy, treba neco o cikánech, tak mě navštívi policie! Ona totiž 100x opakovaná lež začíná byt pravda! Takze vic takových jako vy, co si uzivaji svobody, komunisty poznali jen v 30 pripadů majora Zemana, tak davaji mladé generaci info , ze komuniskuj je vlastně v pohode! NE NENÍ !!!!!;-€

+1/0
9.3.2014 8:20

Z59b97y52n77ě20k 69F17i27a17l43a 6185861666854

Dobrý den

Nacisti se vše naučili od komunistů.  Jenže se o tom neinformuje.Pane emigrujte do Ruska.

Lituji Vás, ale odpouštím

+3/0
9.3.2014 7:22
Foto

J76a97k84u18b 18H19á22j36e97k 1868760320198

Já Vám také odpouštím nepochopení článku.

+1/−1
9.3.2014 14:03

O37l11d39ř26i58c91h 76T65i65c65h97ý 8791356462757

Komunismus není sprosté slovo, ale komunisté jsou "sprostí" lidé!

+4/0
9.3.2014 6:37

J57i16ř44í 81H65o35l58ý 5802290603133

Nevím jestli je komunismus sprosté slovo.

.

ALE KOMUNISTA TO JE SPROSTÉ SLOVO.

+3/0
8.3.2014 23:59

M32i79r33e10k 64Z11á86v60o79d25n77ý 7262587940888

Jo a ještě pro místní diskutéry. On ani kapitalismus není bez chyb, protože staví na jediné lidské vlastnosi - sobectví. Osobní prospěch jedince. Že to (bohužel) v reálu pak funguje je věc druhá. Nicméně samo o sobě to moc pěkné. A pokud mi bude chtít někdo mi oponovat, odkážu ho s radostí na základy ekonomie (třeba u nás v Brně :o)

+1/−4
8.3.2014 22:59

J29a20n 42P85a38v82e72l 8463772908526

Pro kapitalismus platí stejný výrok jako o demokracii - "Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."

+5/0
8.3.2014 23:12

M93i66r82e77k 29Z20á65v55o68d96n42ý 7642107960918

Díky. Konečně nějaký jiný pohled na problematiku, než úzkým hrdlem místních diskutérů. Neříkám, že se vším souhlasím, ale je pěkné vidět, když se někdo o problému snaží přemýšlet a neuchyluje se bezmyšlenkovitě stejně jako místní diskutéři k nějakým stereotypům.

+2/−3
8.3.2014 22:52

R73a66d59o79s89l84a85v 75K15l47a48u42d31a 5294598434542

Hochu věř nám, kteří jsem komunismus (proti své vůli) budovali. Ono je hezké fantazírovat, ale to jak by komunismus mohl vypadat jsme doopravdy probrali ze všech stran. Bylo to tématem č. 1 na školách a v závodech, kde se budovalo s předstíraným nadšením, nebo v rodinách, mezi přáteli, kde se vymýšlelo jak ten komunismus co možná nejlíp přečůrat.

+5/0
8.3.2014 21:57
Foto

J19a22n 16Ř30e76h11á95č67e59k 7130366911855

Samozřejmě, že to není sprosté slovo. Je to psychická úchylka.

Léčit se dá pouze opakovaným nakopáním do měkčích částí těla.

+7/−3
8.3.2014 21:25

L55a41d88i45s19l15a85v 97N10á66d18v89o76r39n80í76k 6434355187636

...nepomůže....poblíže těchto míst měli centrum mysli pouze brontosuři...a ještě jenom pomocné...cílem by měla být hlava....

+5/−2
8.3.2014 21:29

J87a55n 87P89a70v96e65l 8633222398816

Hm, takže chcete nakopat lidi s jiným názorem.

No nic, no.

+3/−2
8.3.2014 21:33

L59a83d29i91s16l53a85v 20N54á56d55v18o54r97n40í98k 6704245897256

...ne že bych byl byl vyznavačem tohoto...ale na hrubý pytel hrubou záplatu...není špatným pravidlem...

+8/−2
8.3.2014 21:34
Foto

J76a27k38u97b 98H53á97j73e21k 1488320850698

A hrubý pytel je názor, který se vám nelíbí?

+1/−2
8.3.2014 21:35

L84a57d16i57s47l73a32v 57N24á63d16v42o47r42n91í40k 6964945487316

..pokud se mi hrubě nelíbí...pak ano....a názory komunistické se mi skutečně hrubě nelíbí....

+8/−2
8.3.2014 22:24

J24a14n 42P55a31v92e61l 8543212988156

Já jsem antikomunista, takže pokud někdo hlásá komunistickou revoluci, rád Vám tu špičku boty okovám. Ale pokud to někdo drží v mezích teoretizování, pak je to jeho věc.

+2/0
8.3.2014 21:37
Foto

J34a69n 47Ř69e50h34á50č33e50k 7670676621625

Nakopat chci lidi, kteří nejsou schopni pochopit, že když je něco vystavěno na nereálných základech, tak to musí nutně skončit věšením politických odpůrců, zasláním elity národa do uranových dolů a nastolením diktatury bezpáteřních nemakačenků.

+8/−2
8.3.2014 21:52

R31a65d61o21s16l43a24v 53K82l64a55u79d25a 5594368544212

Kam až může člověk od Svobodných během roku dojít8-o   Komunismus není podle schopností, ale pouze podle potřeb. Protože neexistují peníze, těžko někdo může platit stranické příspěvky. Nikdo nic neplatí, jen všichni pracují a berou si co potřebují, respektive co jim někdo určí že potřebují. Komunismus byl popsán s seriálu Návštěvníci.

0/0
8.3.2014 21:14

J77a46n 25Š57v81a71d98l71e51n16k55a 9714979620

Oni se Svobodní ještě hledají. Vtipné též je, že už existuje spor mezi liberálně-konzervativními Svobodnými a konzervativně-liberálními lidmi okolo Petra Hájka o to, kdo z nich je vlastně levice a kdo z nich zastáncem toho nejopravdovějšího pravicového názoru. Všechno to vzniklo, když tito "hledači" odešli z ODS, protože ji považovali za "málo pravicovou".

0/0
8.3.2014 21:18

K55r50i78s33t64ý40n50a 48Š77e83n60k50o15v90á 5885340732237

Lidová fronta Judeje vs. Judejská lidová fronta...;-) (Život Briana)

+1/0
8.3.2014 21:20

J77a38n 89Š30v47a15d48l92e61n48k64a 9364679810

;-D "Lidová fronta Judeje jsou jenom naši plagiátoři." "Počkej, to jsme my, oni jsou Judejská lidová fronta." "Pardon." (volně parafrázováno na základě mé děravé paměti)

+1/0
8.3.2014 21:24

K84r11i10s38t46ý35n70a 23Š70e38n68k40o95v40á 5665180812267

Tak tak...;-)

+1/0
8.3.2014 21:25

J87a47n 52P64a66v60e61l 8163182188356

Jak jsem autora pochopil, on komunismus neobhajuje. Jen se mu nelíbí automatické spojení komunistů a Marxismu-leninismu. Podobně to máte třeba s Islámem a fanatickými muslimy. Islám může být tak mírumilovný jako křesťanství. Jenže zatímco křesťanství prodělalo obrozenectví, islám je stále ve středověku. Není to o tom že bych chtěl být muslimem. Je to jen teoretická úvaha o funkci za oponou.

+2/−2
8.3.2014 21:20

K53r65i47s93t35ý88n25a 37Š74e35n71k50o98v43á 5685540272247

Islám nemůže být mírumilovný, neboť v Koránu se píše o tom, jakým způsobem nakládat s nevěřícími a jak víru šířit.

+2/0
8.3.2014 21:21



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.