Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L31a43d63i29s57l63a44v 88N67á32d73v86o32r87n36í27k 6884825217766

..náboženství...JE...filozofie....

0/0
14.12.2014 21:06

M36a38r35t30i75n18a 40M57o67u32d75r63á 7360463686939

Josef Novak 73794 = další, kdo mínusuje podle jména, nikoliv obsahu sdělení.... Rv

0/−1
14.12.2014 21:03

J81o94s17e94f 57P73o37t78r 6300441597649

Češi jsou vysoce náboženský národ. Na té jedné straně spektra je to pochopitelné, na druhé straně,  ateistické, náboženské zanícení dokazují příspěvky pánů Daňka a Matouška. Tolik emocionálního nenávistného náboje používat  při  diskuzi s názorovými oponenty dokazuje hlubokou víru pro své přesvědčení.

Doporučuji, přečíst si jejich příspěvky a změřit, jak daleko jsou od myšlenek  velkého ateistického vůdce světového proletariátu J.V. Stalina, který pro svou ateistickou víru nechal zahynout na 50 milionů, většinou nevinných spoluobčanů.

O té hluboké víře na ateistické straně  také přesvědčila situace, kdy na TECHNETU byl uveřejněn rozhovor s anglickým matematikem LENNOXEM, křesťanským vědcem, který v článku dokazoval, že víra a věda nejsou v rozporu. Během 24 hodin bylo k článku přes 1 400 příspěvků, rekord Technetu. Obvyklá míra příspěvků bývá  tak do 40, vyjímečně do 300.  Drtivá většina těch příspěvků byla v módu p. Daňka a Matouška.

+1/0
14.12.2014 19:19

J68a20r17o94m82í48r 84D92a17n42ě52k 5480331864

Naprosto se mýlíte.

Jsem naprosto proti jakékoliv totalitě, jako jsou např. nacismus či komunismus. Takže mě nespojujte s nějakým Stalinem.

Nicméně stejně tak si myslím, že potřeba lidí po vysvětlování pro ně nepochopitelných věcí bylo vždy zneužito nějakou samozvanou partou zprostředkovatelů, kteří si přisvojili právo za "boha" nebo "bohy" či jinou partu nadpřirozených entit hovořit a hlavně ZA TO inkasovat. 

Takže podvod.

+1/−1
14.12.2014 19:42

J31a44r55o19m59í84r 28D42a44n92ě75k 5260281614

Mimochodem se také velmi mýlíte v tom, že by Češi byli vysoce náboženský národ.

Ba naopak, jsme dlouhodobě ve všech možných statistikách vedeni jako jeden z nejateistických národů na světě. 

A co se týče projevů nenávisti, tak ta je cítit z vás na sto honů ke komukoliv, kdo se jen trochu projeví skepticky k otázkám boha.

0/−1
14.12.2014 20:17

J11a56r10o40m58í74r 87D56a25n80ě80k 5870601754

Zadny buh neexistuje.

0/−1
14.12.2014 17:36

R85o49b51e67r70t 69H52o91r32á20č83e73k 5452366746235

Opíráte to jen o svůj dojem, nebo jste schopen to nějak dokázat? ;-D

+1/0
14.12.2014 17:46

J28a66r29o33m91í60r 42D22a89n58ě98k 5730291744

Nedokazuje se neexistence.

Uvadim-li neco jako trvrzeni na kterem mam postavenou zivnost, musim byt schopen dokazat existenci, nikoliv, abych ja dokazoval opak.

Nebo mam snad ja po vas chtit dukaz neexistence Cervene Karkulky?

0/−1
14.12.2014 17:50

R38o71b34e52r55t 94H50o18r54á58č19e18k 5332886556835

Vaše tvrzení tedy nelze nijak verifikovat? Jakou má tedy hodnotu? :-/

+1/0
14.12.2014 18:09

J38a61r81o11m61í23r 68D37a82n34ě17k 5390761224

Takze jak je to s tim dokazovanim?

Dokazuje se existence nebo neexistence?

Mimochodem ja jsem presvedceny ze tvurcem vesmiru je Spagetove monstrum, muzete mi nejak dokazat, ze to tak neni?

A pokud ne, jaky rozdil je mezi krestanem a pastafarianem?

+2/−1
14.12.2014 18:12

R70o78b71e57r81t 22H49o92r79á79č72e20k 5222696246825

Opakujete pořád to samé, a já od počátku píšu, že vaše tvrzení je bez hodnoty, protože (jak sám tvrdíte) jej nemůžete nijak verifikovat.. Já nic dokazovat nemusím, nic netvrdím, jen zpochybňuji váš výrok..

+1/0
14.12.2014 18:23

J37a52r65o15m29í46r 91D27a23n24ě12k 5950681314

Výrok že JE bůh a výrok že JE Velké Špagetové Monstrum má stejnou vypovídací hodnotu.

+1/−2
14.12.2014 19:44

J87o20s41e41f 86P39o46t75r 6170421447459

Pan Daněk to ví, protože mu to řekla Věda.

Knížka :Jiří CETL, Svět a člověk, vydaná v r.1988, recenzovali Dr.Čechák, Dr Höschl, Dr. Maršík, s mottem : Smělé projekty československých i sovětských komunistů pro postup vpřed, obsahuje slovo "věda"  "vědecký" v průměru 5x na každé stránce, přičemž nikde není vysvětletí co to věda je, takže se zde používá jako axiom.  A vědou a vědeckým přístupen se vysvětlují všechny skutečnosti rozvinuté socialistické společnosti. Je pochopitelné, že tento názor přežívá do dnešních dnů.

Tenkrát "Věda" byla základním dogmatem vědeckého marxisticko-leninského náboženství (že je to náboženství dokládá, že ještě dneska její stoupenci adorují a oslavují mrtvolu svého zakladatele), dneska se jedná o vědecko-ateistické náboženství, kde "Věda" taktéž působí jako centrální dogma.

+2/0
14.12.2014 18:12

J80a12r38o51m11í97r 23D10a96n63ě73k 5700911344

Jsem rád, že jsem se dozvěděl kdo mi to řekl. ;-D

Ale jste vedle. 

Nicméně se zeptám, je v současných lidských silách otázku existence boha odpovědět?

0/−1
14.12.2014 19:46

J85a54n 44R66á20ž 1529333584900

Víra v Boha, ateismus, náboženství, církve. Když si někdo z těchto pojmů, v mnohém podobných, ale v mnohém stejně tak rozdílných, udělá guláš, vzniknou úvahy podobné tomu, co je obsahem tohoto článku i mnoha diskuzních příspěvků pod ním.

Nikdo nemůže vyvrátit tezi tím, že předloží antitezi, která abstrahuje fakta, které jsou s jeho antitezí v rozporu. (Oppenheimer)

0/0
14.12.2014 17:24

V61l77a79d82a 83S46i60m45o32n69i83k 3649893883715

Autor je krystalickým produktem současného ateisty. Vybroušený prototyp, jasný a předvídatelný. Na mnoho věcí ale teprve přijde .. časem.

+2/−1
14.12.2014 16:54

J23o13s82e68f 34N34o46v70a49k 7623537909414

autor si jeste nestacil polozit prvni zakladni otazku filosofie - jak ten cely svet i vesmir kolem nas vznikl (verici diky bohu, atheista samo od sebe - varianta udelali to ufoni , agnostik je mi to jedno) ani druhou co v nem mam delat (verici mam smerovat do rahje, atheista mam ostatnim zabranit aby smerovali do raje, agnostik ze bych prece jen mohl nejak smerovat do raje)

0/0
14.12.2014 17:03

J49o32s91e22f 32P20o76t72r 6300251397629

Pro pana Matouška :

"Náboženství je cílovědomý komlex podvodů a lží..."

Já jsem vysokoškolák a katolík, a vy pane Matoušek jste mě osobně urazil, kromě toho jste urazil jeden milion dalších křesťanů. Uvědomujete si to ?

Co vy jste teda zač ? Víte, že vaše vyjádření souvisí s porušením § 355 trestního zákoníku o veřejném hanobení rysy ... vyznání ...?

+3/0
14.12.2014 16:47

J45i28ř50í 10K18i68n95d64l 2728537163687

Pane Potr, dvě miliardy křes´tanů.

+1/0
14.12.2014 17:15

J63a34r66o25m17í40r 29D40a54n29ě94k 5980771714

A vrchni nahlasovatel vsech co mu sahaji na nabozenstvi se opet provejuje, ze?

Tak si me opet pripiste, nebot rikam uplne stejne: nabozenstvi je podvod a katolicka cirkev ma na tomto podvodu a lzi postavenou celou svoji zivnost.

Stejne jako jakakoliv jina sekta

0/−1
14.12.2014 17:34

J41o78s21e97f 91P87o53t16r 6870151947699

Tvrdíte :

"Jsem ve společnosti, kde převažuje ateismus". Jste na omylu, ač se snažíte filozoficky myslet, nepochopil jste naší společnost. Ta se skládá z 10% nábožensky věřících, asi tak 5% ateistů, vyznávajících hlavně vědecko-ateistickou víru, a zbytek  lidí věží na entity od horoskopů, přes převtělování duší až k mimozemšťanům.

"Náboženství svazuje, brání lidem svobodně myslet" Jak tedy vysvětlíte, že evropský středověk, stoprocentně ovládaný křesťanstvím, vytvořil civilizaci, která v současné době dobývá svět ? Vytvořil základy demokracie, vědy a umění, a to umění na nejvyšší úrovni, objevil nové země, jeho myšlenky se rozšířili po celém světě. 

Jsem zvědav s jakým pokrokem přijde vaše ateistická civilizace, v součastnosti se třeba tvrdí, že hlavním intelektuálním osahem je sledování porna.

"Filozofie nechává otázky otevřené" Každý filozof se snaží dobrat smyslu světa. Přitom té celé nekonečné řadě filozofů se to ještě nikdy nepodařilo. Uvědomte si tuto skutečnost, každý filozof se chce dobrat pravdy - zatím nic takového se nestalo. Přicházejí noví a ti vyvracejí úplně, nebo částečně myšlenky svých předchůdců. Myšlenky kterého filozofa tedy vyznáváte?

+3/−1
14.12.2014 16:32

J41a92r56o36s68l94a25v 32M58a97t53o61u64š89e94k 5983185255323

Nábožensví je cílevědomý komplex podvodů a lží,vymyšlený lidmi štítícími se práce,aby jeho pomocí ovlivnili myšlenkově slabší část (bohužel tu největší část),a tak si zajistili bezpracný život v nadbytku a přepychu.Protože vytváří z lidí stádo,je využiváno,jako prostředek sjednocení společnosti a jako takové podporováno státem.

+1/−4
14.12.2014 14:55

R51o32b45e36r27t 53H73o61r28á25č57e45k 5602296476985

Ano to mi také říkala soudružka učitelka.. Jsou to kraviny, bez ohledu na existenci boha je náboženství zcela zásadní součástí veškerých kultur světa.. Bez náboženství by civilizace neexistovala.

+5/0
14.12.2014 15:07

M36a82r28t60i10n83a 54M22o43u35d59r43á 7110913536969

ale jděte, existovala

+1/−3
14.12.2014 15:09

R72o82b53e47r94t 66H39o81r93á43č96e16k 5112626926415

Zatím se žádnou civilizaci bez náboženství vybudovat nepodařilo..

+7/0
14.12.2014 15:25
Foto

J27a89k68u25b 88H64á32j66e76k 1338920900928

To bude asi tím, že je to neefektivnější systém jak masám vnutit morálku a vynucovat ji. Takže jakousi společenskou funkci náboženství jistě má, jen to nemění nic na tom, že je to blud.

+1/−4
14.12.2014 15:54

J40o59s35e70f 59N72o76v75a98k 7143687539454

fakt je , ze rikat lidem, aby se mezi sebou neokradali, nevrazdili a nepodvadeli je opravdu "hrozne vnucovani moralky". zakladni problem ovsem je v tom, ze bez moralky "vnucovane" nabozenstvim bychom neprezili. proto neexistuje v lidske historii jediny narod, ktery by byl atheisticky. existuji jen atheiste, co prosazuji vrazdeni a okradani jako svoji moralku a unoiversalni normu.

+5/0
14.12.2014 16:03
Foto

J65a65k85u47b 21H79á41j28e25k 1218330380188

Ono jde právě o to, že to nestačí lidem říkat, protože by to každému bylo u zadku. Takže bylo potřeba vytvořit bubáka, který po smrti bude hodnotit, jak kdo se té morálky držel. Strach, to funguje spolehlivě.

0/0
14.12.2014 17:08

J18o60s85e70f 71N72o47v88a63k 7823707459504

ano trest smrti spolehlive funguje.

0/0
14.12.2014 17:15

R89o25b64e27r85t 98H71o53r97á65č80e38k 5212226596735

Vnutit? Je to jediný způsob, jak pevné etické normy vytvořit. Bez náboženství a metafyziky nelze vytvořit pevně danou etiku, a i kdyby se to podařilo, pak není důvod se mravně chovat.

+3/0
14.12.2014 16:09

I24g48o12r 42I51n64d26r89u38c42h

Země jako Čína nebo Japonsko nikdy neměly jednotný náboženský systém. Čína pak až komunimus... nicméně v době největšího rozmachu frčelo v Číně hlavně konfuciánství, a to je spíš filozofie než náboženství...

0/−2
14.12.2014 15:14

R94o15b55e12r82t 25H12o70r89á25č62e97k 5342336666645

Vy hovoříte o státech, já o kulturách.. Východní civilizace jsou stále pod velkým vlivem náboženství, na kterých vznikly.. Konfuciánství je klasické náboženství, i když odlišné od západních..

+4/0
14.12.2014 15:31

I19g93o15r 41I60n60d87r24u49c44h

Běžně se konfucianismus za náboženství nepovažuje. Ale to je jedno.

Kultury však nevznikaly „na náboženství“. Ten vývoj probíhal paralelně. 

Judaismus byl asi první náboženství, skrze které vznikla nejen kultura, ale vlastně i celý národ. Podobně to bylo s islámem. U křesťanství to bylo složitější. To je syntézou více prvků.

Každopádně nelze říci, že by náboženství bylo nějakou podmínkou vzniku kultury či civilizace. Je to jeden ze znaků. A vzájemné spojitosti jsou mnohem komplexnější.

0/−2
14.12.2014 16:23

R68o12b98e34r98t 74H87o53r14á65č96e95k 5822656366495

Konfucianismus je uctívání "nebe" a duší předků.. Je tam velký důraz na morálku, ale přesahuje to obyčejnou filosofii, protože nezkoumá a má dogmata.. 

To je debata bez konce, protože rozdíl mezi "podmínkou civilizace" a "paralelní součástí civilizace" je neuchopitelný a nelze tedy pravdu prokázat ani hloubkovou analýzou jednotlivých civilizací. Nicméně zkusme si představit nějakou civilizaci bez náboženství.. Babylon? Egypt? Aztécká říše? Islámský svět? Čína? Západ? Co by z nich zbylo? Úpadek Západou úzce souvisí právě se ztrátou spirituality, s čímž islámský svět problém nemá..

+2/0
14.12.2014 16:35

I32g43o21r 25I23n77d75r85u54c31h

Jde o to, co si představujete pod pojmem „úpadek Západu“. Pokud bychom chápali jako pokrok rozvoj technologií, tak ten byl umožněn právě až rozpadem náboženských mocenských struktur. Na základě toho došlo ke zvýšení životní úrovně obyvatel, rozvoji demokracie atd. 

Pokud máme dnes jako společnost určité problémy, tak pro to tvrzení, že to „úzce souvisí se ztrátou spirituality“ nemáte žádný důkaz. Ve skutečnosti se těch faktorů dá vystopovat spousta. Ale to je tak na knížku :)

0/−1
14.12.2014 17:01

J84o96s81e44f 27N41o61v47a55k 7103707649264

a) konfucianismus je nabozenstvi.

b) nabozenstvi je styl zivota, co jim, piji, jak se oblekam, jak je usporadan muj dum , jak moje rodina, kdo vychovava moje deti, jaky kalendar pouzivam, jak se do nabozenstvi vstupuje, jak se z nej vystupuje, co se deje pri mem porodu, dospelosti, svatbe, smrti, jak se mam chovat k manzelůce detem, rodicum, sousedum, stejnovercum, jinovercum, hostum, cizincum, jake mam pisne, basdne , tance, malby, sochy, jake mam pismo, jazyk, jake slavim svatky, proc a jak,  ve ktere "knize" je napsano, ze mam delat zrovna tohle a ne zrovna neco jineho, ve finale jak se modlim k bohu a jaky si stavim totem. nic vice , nic mene. tedy moralka, kultura, kmenovy buh jedno jest, bez boha nevznikne ani kultura ani moralka.

a vznikne-li - skrtni totem a podivej se jakou ma atheismus moralku, jako kulturu.. a srovnej...:-)

+1/0
14.12.2014 16:39

I86g19o80r 29I10n66d23r21u49c14h

ateismus nemá žádnou morálku, protože to není jeho obsahem. Ateismus nemá žádný obsah. Veškerý obsah ateismu je vyjádřen větou: nevěřím v boha. To ale neznamená, že ateista morálku a ty další věci mít nemůže. Naopak ateista má v tomto ohledu obrovskou volnost výběru.

0/−1
14.12.2014 16:54

J20o38s53e13f 33N30o90v35a22k 7793777899904

ano atheista ma opravdu moznost vyberu, muze libovolne vrazdit a krast , jeho moralce to neodporuje. to svet o vas vi jiz 250 let.

a prave proto, ze nemate ani moralku ani kulturu zaniknete.

0/0
14.12.2014 16:57

I71g68o47r 65I43n44d19r36u78c66h

ale prčice. Vy jste klasický příklad zaslepeného náboženského fanatika. Vystupuji z této debaty.

0/−1
14.12.2014 17:03

J26o33s16e42f 57N74o29v40a19k 7443917719164

jasne, kdo se odvazi polozit vam, athesitum, otazku, natoz vyjadrit jiny nazor je bud fanatik, nebo dement.R^;-D

+1/0
14.12.2014 17:05

J72a37r37o27m64í73r 57D84a48n96ě27k 5190601614

Naprosta hloupost.

Nepotrebuji boha ani nabozenstvi abych nevedel, ze nemam cinit druhemu,to co nechci, aby on cinil me.

+1/−1
14.12.2014 17:38

M11i79c75h39a77l 40K71r36e78j27č86í 1426600921483

A to je dobře, nebo špatně?

0/−1
14.12.2014 15:16

R67o54b97e10r62t 73H37o16r27á54č61e30k 5802776366875

To nehodnotím, jen reaguji na pana Matouška, který má náboženství za vymyšlený konstrukt, zatímco já jej považuji za přirozenou součást lidského myšlení..

+3/0
14.12.2014 15:33

M33i96c23h27a60l 42K15r23e40j44č46í 1586200391313

V tom spíše souhlasím. Podle mě si pan Matoušek plete náboženství s církví.

0/−1
14.12.2014 15:36

I23g64o45r 79I51n29d18r96u87c72h

Náboženství je vymyšlený konstrukt. Ve všech případech. Něco jiného je určitá potřeba části lidské populace upínat se k nějakému nadpřirozenu. Ale, jak je stále víc vidět, spousta lidí se bez toho obejde.

0/−2
14.12.2014 16:25

R72o58b84e25r20t 89H58o51r38á62č44e46k 5742876346495

Náboženství nemusí být nadpřirozené, může to být třeba víra v to, že po srmti není nic, a že vše, co existuje, je jen hmota.. Jedná se ovšem o velmi primitivní náboženství, zatímco klasické náboženství se snaží odpovídat na zásadní otázky života, tak ateismus je řeší tak, že si je odmítá položit.. ;-)

+2/0
14.12.2014 16:47

J83o68s27e37f 77P94o87t32r 6480651457979

Pan Matoušek otevřel "Učebnici ateisty pro VUML" vydanou Ideologickým oddělením KSČ v r. 1970 a cituje z ní některé myšlenky.

+2/−1
14.12.2014 16:34

V84l68a24d98a 35S54i86m83o29n96i30k 3549873173805

Člověče, člověče - nějaká dlouhodobější lekce z historie by Vám zřejmě nejenom že neuškodila, ale vyloženě prospěla.

0/0
14.12.2014 16:50

I75g85o75r 88I56n54d12r44u49c78h

Celkem OK, až na to, že ateismus opravdu není víra. Alespoň ne takový ten základní, prostý, který se omezuje pouze na odmítnutí víry v boha. 

Základním atributem víry je to, že víra je něco, co člověk potřebuje. Co člověku pomáhá řešit určité nevyřešené otázky. Je tam silná psychologická potřeba mít se k čemu upnout.

A ateismus skutečně nic takového nenabízí. Já osobně mám všechny ty potřeby také a ve slabých chvílích bych si docela i přál, aby existovala např. nějaká vyšší, opravdu spravedlivá spravedlnost. Bohužel v žádného boha nemohu věřit, ani kdybych stokrát chtěl, prostě proto, že když se na kterýmkoliv jeho pojetím zamyslím, nedává mi to smysl.

Ateismus může být vírou, pokud člověk potřebuje v boha nevěřit. Například člověk, který páchá různé nepravosti a je si vědom toho, že jsou to nepravosti, za které by šel „do pekla“, dává samozřejmě zcela pragmaticky přednost „víře“, že smrtí všechno skončí a ty nepravosti mu tím pádem projdou.

+1/−1
14.12.2014 14:54

J59i94ř77í 69K61i76n53d53l 2598667693487

Paní Moudrá, podkud chctete současné, tak je míte mít. Tak například, profesor Max Planck nositel Nobelovy ceny a zakladatel kvantové teorie, který tvrdil :Kam a jak daleko tedy pohlédneme, není mezi náboženstvím a přírodní vědou rozpor, ale naopak, v nejrozhodnějších věcech úplná shoda. Náboženství a přírodní věda se nevylučují, jak dnes mnozí lidé myslí, nebo se obávají, nýbrž se doplňují a navzájem podmiňují" Další Albert Einstein, který tvrdil, že " Pravé náboženství pomohlo lidstvu k pokroku ve všech oblastech." Další  Augustus Julius Langbein , který tvrdil Kdo popírá Boha, podobá se člověku, který popírá slunce. Nic mu to neprospěje, neboť slunce svítí dále." Mohl bych vám napsat celou řadu současných vědců, kteří věří v Boha a co ke své víře uvedli.:-)

+3/0
14.12.2014 14:30



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.