Děkujeme za pochopení.
J68i84ř71í 98K41i68n96d84l
Paní Moudrá, podkud chctete současné, tak je míte mít. Tak například, profesor Max Planck nositel Nobelovy ceny a zakladatel kvantové teorie, který tvrdil :Kam a jak daleko tedy pohlédneme, není mezi náboženstvím a přírodní vědou rozpor, ale naopak, v nejrozhodnějších věcech úplná shoda. Náboženství a přírodní věda se nevylučují, jak dnes mnozí lidé myslí, nebo se obávají, nýbrž se doplňují a navzájem podmiňují" Další Albert Einstein, který tvrdil, že " Pravé náboženství pomohlo lidstvu k pokroku ve všech oblastech." Další Augustus Julius Langbein , který tvrdil Kdo popírá Boha, podobá se člověku, který popírá slunce. Nic mu to neprospěje, neboť slunce svítí dále." Mohl bych vám napsat celou řadu současných vědců, kteří věří v Boha a co ke své víře uvedli.
M25i25c77h35a90l 60K14r52e21j68č70í
Otázkou je, co je tím "náboženstvím" myšleno. Myslím si, že většina vědců jsou spíše ateisté/agnostici a ti, kteří ne, určitě neklečí každou neděli v kostele. Např. Einstein byl panteista, velká část vědců pak používá "Boha" jako metaforu (viz Hawking).
M48i18c56h79a57l 55K58r77e13j33č86í
Náboženství je opium lidstva. Myslím si, že touha/potřeba "věřit" je biologicky "zadrátovaná" v mozku člověka. Jako obvykle, i zde lze najít evoluční vysvětlení.
Nevidím ale důvod, proč by měl kdokoli, kdo věří v to, že po smrti "nic není", mít ze smrti jakékoli obavy. Naopak, takový člověk může být zcela bezstarostný – pokud smrtí vše končí, proč si s čímkoli lámat hlavu? Carpe diem! A sebevražda se v tom případě jeví jako dobrý – a vše řešící "záložní plán".
Problémem jsou jedině nejistota a pochyby, které asi hlodají v každém z nás, snad kromě těch nejfanatičtějších věřících. A slepý náboženský fanatismus svým způsobem "osvobozuje", ale za jakou cenu?
V94o84j38t44ě84c97h 75R94ů80ž89e48k
Já myslím, že lidí, kteří skutečně neměří v existenci boha, zase moc není, většinou to budou agnostici.
Bohužel, kdo nevěří v boha, je hned považován za ateistu, zatracené předsudky.
J65o13s23e74f 59N93o54v33a37k
a) agnostik neni ten kdo neveri v existenci boha, agnostik uznava obe varianty, popr. je mu tato otazka volna.
b) atheista je nejenom ten, kdo neveri v boha ale hlavne ten, kdo zakazuje a znemoznuje ostatnim verit v boha, viz vase dejiny od velke francouzske revoluce, to nejsou predsudky, to jsou vami spachane measove vrazdy a genocidy, stacili jste zabit vice lidi nez vsechna nabozenstvi sveta od pocatku lidstva dohromady.
T38o64m22á95š 39G22a15y23e52r
"....nedávno mi došlo..." Obávám se, že Vám toho ještě hodně nedošlo....Však o tom dost jasně a výstižně hovoří vaše CV.
V37i29k92t96o56r 74S15o75u26č86e79k
Filozofie nedává naději, protože není schopna odpovědět otázky po smyslu bytí. Naopak ten člověk, který filozofii postaví na místo náboženství se odsuzuje k záhubě a beznaději. Dobrým příkladem budiž třeba Nietzsche, který se nakonec zbláznil. Pak není náboženství jako náboženství, ale to už je otázka jiná.
J10a51k52u65b 82M95a64t32o79u94š
Pokud něco víš nebo v něco pevně věříš tak to nemá z nadějí nic společného.
Pokud pustíš kámen tak nedoufáš že spadne dolu. Abys v něco mohl doufat potřebuješ pochybnosti a to je princip filozofie.
M58a39r72t42i15n72a 92M61o51u98d98r54á
Cituji: "Ateista, který věří, že po smrti vše končí, je podvědomě ovládaný strachem ze smrti. Je proto v životě mnohem opatrnější a řekněme méně odvážnější než věřící člověk..."
To je nesmysl.
Jako ateista se naopak mohu odvážit čehokoliv, o čem se domnívám, že to zvládnu (sama či s přispěním jiných). Za své činy se budu zpovídat lidem, jejichž myšlení (potažmo potřeby) důvěrně znám, nikoliv těžko vypočitatelné entitě. Případný trest za selhání přijde okamžitě - a stejně tak i odměna z úspěch. Žádné imaginární poslední soudy, žádné nebe nebo peklo (to si na zemi vytváříme sami - v čase i místě, kde žijeme).
Smrt sama o sobě není zlá, je to vysvobození, tudíž se jí ateista nemusí bát. Že po ní není nic, je uklidňující. Může ho děsit, že pro ostatní nestihne udělat všechno, co zamýšlel, ev. co je potřeba, ale pokud to dokáže, okamžiku, kdy odejde, se nebojí. Čeho se bojí, je dlouhé umírání.
S tím ale nepomůže ani jakkoliv víra.
J15a75r92o81m62í46r 78D27a61n21ě77k
Myslim ze se tak stalo poprve,
ale naprosto s vami souhlasim. :-)
B42ě94l86a 68P48o40l56á27š67k23o64v78á
Váš článek se mi moc líbil. Ptáte se, pochybujete, odpovídáte si, nehlásáte "pravdy". Ne se vším souhlasím, s mnohým ano, ale především forma, kterou jste to podal je skvělá. Karma
J64i51ř12í 22K23i73n87d80l
Pokud náboženství pouze svazuje, brání lidem svobodně myslet, pak nechápu, proč je třicet kráterů na měsící pojmenovano po círekevnícch představitelů z řad křes´tanských řádů, proč je tolik věřících mezi lidmi zabývající se filozofií, matematikou, astronomií, biologií. Naproto s vámi nesouhlasím.
M54a46r76t72i10n42a 27M53o62u43d46r61á
možná byly objeveny už během středověku (nebo prostě v době, kdy ještě bylo křesťanství oficiální ideologií)
P46e27t13r 54S30v94o80b41o41d49a
Lide, kteri v nabozenstvi hledaji jen "odpovedi" jej opravdu nepotrebuji. Jenze nabozenstvi je uspokojovani i jinych lidskych potreb, treba touhy po ritualu. Modlitba pro mnoho lidi neni jen prostredek k predneseni svych zadosti k Bohu, ale muze pomahat treba v srovnani myslenek, k posileni vedomi. Nabozenske uskupeni organizuji lidi na lepsim zaklade nez jakakoliv filozofie. Nabozenstvi dokaze lidi spojovat s predky, s miniz mnozi jinak nemaji krom viry nic spolecneho.
M97a94r76t15i47n46a 88M60o50u50d91r74á
touha po rituálu je naučená, není nutná
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1600x