Děkujeme za pochopení.
S33l27a45v93o14m50í38r 51B73e37n95e88š
Když mi bylo šest let, konaly se první olympijské hry, které jsem byl jakž takž schopen vnímat. Moc dobře jsem nevěděl, o co jde, ale píši "jakž takž". A byl jsem schopen pochopit, jakou asi musí mít obrovskou cenu zlatá olympijská medaile. A zeptal jsem se táty, proč to nejde zařídit tak, aby ji měl každý. Místo toho, aby mi táta vysvětloval, že opravdu nelze pořádat tolik závodů, aby každý člověk olympiádu alespoň jednou vyhrál, mi odpověděl: "Kdyby to nakrásně možné bylo, jako že není, tak jakou cenu by potom ta medaile měla? Teď má tak obrovskou cenu právě proto, že ji nemá každý.
Nechápu, jak si autor tohoto článku může myslet, že to, co má pomalu každý, může neztratit cenu oproti dobám, kdy to každý neměl. Říká se tomu inflace. Tento termín nemusí být vázán na hodnotu měny. Autor uvažuje tak, jako jsem uvažoval já tehdy. Ale mně bylo těch již zmíněných šest let.
J67a86k86u15b 71H26á87j42e16k
Najděte mi prosím konkrétní pasáž, kde nějak zpochybňuju inflaci ve vzdělání.
P79a31v40e59l 58K96u20r41a97l
Chci vidět jak vám někdo dá certifikát na projektování jaderného reaktoru
R54o37b61e36r11t 56H13o79r13á82č64e26k
Školy už dnes nejsou jen pro elitu a tak se demokratizují, ale vyvozovat z toho úpadek vzdělanosti je nesmysl. Ve středověku uměli psát jen vybraní a rozšiřováním gramotnosti se kvalita vzdělanosti nesnížila. Stejně tak šíření znalosti jazyků nesnižuje kvalitu vzdělání ale naopak. Dostupnější je vysokoškolský titul, ale ten už brzy nebude mít žádnou hodnotu sám o sobě a vysoká škola bude tak jako jinde ve světě pouze šancí na lepší práci a nikoli zárukou.
M19a87r26t46i52n 95K14a44v54k52a
K tomu středověku a rannému novověku. Tenkrát titul bakalář měl vysokou hodnotu. Dnes je to na úrovni maturity a maturita na úrovni učňovské zkoušky.
R27a19d74i33m 30P86o34l57á47š66e84k
Hm, vyšší náročnost studia znamená, že pro víc lidí z určité populace se toto vzdělání stane nedostupné, protože ho prostě nezvládnou. Studium, které udělá každý z té příslušné generace, snad kromě úplných idiotů, ztrácí svůj význam jako studium vytvářející elitu národu, jako studium vytvářející vrstvu nejkvalifikovanějších lidí , kteří svou náročnou a dobře placenou prací udávají směry ve vědě, průmyslu ekonomice a vůbec celé společnosti. Takové studium se potom významem blíží spíš základnímu vzdělání. Kdo je nemá, má potom velké problémy se vůbec nějak uživit, ale kdo je má, nemá tím vůbec zaručenou práci, i tu nejhůře placenou. Práci si potom taková generace neshání pomocí toho, co vystudovali, ale naopak pomocí toho "navíc" , co dělali skutečně navíc mimo vysokoškolská studia.
Neboli studium na vysoké škole se dnes stává pouze jakési odkladiště mladých, které těm mladým pouze zajistí pár let spokojeného života navíc. Kdy nemají existenční starosti, mají se statusem studenta podstatně mírnější daně a nemusí, pro ně často potupným způsobem, hledat práci. Práci pak stejně seženou jen díky mimoškolním aktivitám. Tudíž vlastní studium na vysokých školách je podle takové logiky čím dál zbytečnější. Stát by získal mnohem víc, kdyby současné vysoké školství omezil na zlomek dnešního počtu studentů . Ti horší mohou místo chození do škol chodit na pracáky a hledat práci. To, co se potřebují doučit, seženou hravě na internetu a doučí se to tak i na tom pracáku anebo při zaměstnání.
Bylo by to lepší i pro stát, protože pokud by se na pracovním trhu v republice objevila nějaká další statisícovka mladých ochoných zájemců o práci, určitě by to přilákalo další investory, kteří by u nás postavili nějaké další výrobní provozy.
P42a15v53e52l 30K83u55r78a93l
poslední odstavec je s 10 procentní nezaměsnanaností u nás a 25 procentní v Řecku a španělsku neuvěřitelně odvážné tvrzení "Mladých" tam je nezaměsnaných 50 procent ve věku 20-30 a to se do toho nepočítají ještě studující.
J37i75ř81í 94H86e84r96m85á53n44e51k
Pokud budu Vaše tvrzení extrapolovat (rozumíte tomu pojmu?), tak nejlepší formální vzdělání je ŽÁDNÉ vzdělání, že?
K54a45r97e41l 69C54h21r91a98s75t30i87n75a
Poměrně přiměřený popis charakteru dnešního stavu a trendů vzdělanosti. Zdůraznil bych přístupnost vzdělávacích forem, demokratizaci vzdělání, vlastní ochotu na sobě pracovat a permanentně se vzdělávat. Studium na školách je zatím nenahraditelné, ale kdoví, co bude ta sto let a jak bude vzdělávání vypadat. Rovněž využití operativních typů dorozumívání a získávání informací pomocí internetu je nedocenitelné a bude mít velký vliv na změny společenského a politického uspořádání a vztahů. Vládci a politici si nebudou moci dělat, co chtějí, budou muset přihlížet k informovanosti občanů.Umění nacházet správné informace a operativně jich využít přinese obrovské výhody těm, kteří v tom budou originální a agilní. Z těchto důvodů si rovněž, stejně jako autor blogu, nemyslím, že zažíváme úpadek vzdělanosti. Vzdělanost se šíří jak extenzivně, tak intenzivně, proto se může zdát, že právě kvůli extenzitě upadá, což je však optický klam.
K58a89r43e92l 38O42k11t37á70b93e31c
Se svým názorem na formální vzdělání máte důstojné předchůdce, jejichž existenci si zajisté snadno ověříte na internetu: „Václav Koranda dával všestranně najevo své opovržení k současnému pořádku; nevážil si ani knih a ani bible, protože všechna tato učenost sloužila jen a jen k zastírání útisku a vykořisťování. Neučení, hloupí a prostí lidé, směle mohou hledět nadějné budoucnosti vstříc. V záři Kristova příchodu na zem budou všichni oslněni moudrostí a nebude knih zapotřebí...“ (Josef Macek)
M42a26r41t94i11n 90K52a57v39k32a
Abyste si tu odbornou literaturu mohl přečíst a nastudovat, tak musíte znát dobře cizí jazyk. Abyste se uměl v té či oné problematice pohybovat, musíte jí znát. K tomu Vám žádná TV a ani internet nepomůže.
A úpadek vzdělanosti je vidět na vašich článcích, kdy nejste schopen ani chápat souvislosti, jako v minulém článku, kde jste pojednával o konzervativcich, aniž jste pochopil, co to konzervatismus je
L48u91b76o49m34í42r 73P14ř86e76c23e62c56h51t29ě19l
...ale k tomu nepomuze ani vysoka skola
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1600x